Çocukların resimlerinde kulakları çizememesi hakkında düşündüm. Acaba bu durum, gerçekten gelişimsel aşamalardan mı kaynaklanıyor? Küçük yaşlardaki çocukların soyut ve basit şekillerle ifade etme eğiliminde olduğunu biliyorum, fakat kulaklar gibi detayları atlamalarının sebebi sadece motor becerilerin yeterince gelişmemiş olması mı? Belki de görsel algılarındaki farklılıklar, bu detayları göz ardı etmelerine neden oluyordur. Ayrıca, çocukların yüz ifadelerine ve genel figüre odaklanmalarının bu durumu etkilemesi ilginç değil mi? Yani kulakları atlamak, onları daha az önemli buldukları için mi yoksa figürün genel görünümünü koruma isteğinden mi kaynaklanıyor? Zamanla motor becerilerini geliştirdikçe daha detaylı çizimler yapma yeteneği kazanacaklarını söylediğinize göre, bu süreçte ebeveynlerin destekleyici rolü gerçekten kritik. Peki, çocukların yaratıcılığına yönelik aktiviteler sunmak, bu durumu nasıl etkileyebilir?
Çocukların resimlerinde kulakları çizememesi hakkında düşündüm. Acaba bu durum, gerçekten gelişimsel aşamalardan mı kaynaklanıyor? Küçük yaşlardaki çocukların soyut ve basit şekillerle ifade etme eğiliminde olduğunu biliyorum, fakat kulaklar gibi detayları atlamalarının sebebi sadece motor becerilerin yeterince gelişmemiş olması mı? Belki de görsel algılarındaki farklılıklar, bu detayları göz ardı etmelerine neden oluyordur. Ayrıca, çocukların yüz ifadelerine ve genel figüre odaklanmalarının bu durumu etkilemesi ilginç değil mi? Yani kulakları atlamak, onları daha az önemli buldukları için mi yoksa figürün genel görünümünü koruma isteğinden mi kaynaklanıyor? Zamanla motor becerilerini geliştirdikçe daha detaylı çizimler yapma yeteneği kazanacaklarını söylediğinize göre, bu süreçte ebeveynlerin destekleyici rolü gerçekten kritik. Peki, çocukların yaratıcılığına yönelik aktiviteler sunmak, bu durumu nasıl etkileyebilir?
Cevap yaz